Varför använda Google Ads?
Google är mest populära sökmotorn på planeten. Människor söker på Google alla typer av information, inklusive produktbetyg och rekommendationer. En av de mest konkurrenskraftiga hämtarna av google-reklam är möjligheten att visa mycket relevant innehåll enligt användarnas krav. GINX media tror att Google Ads är en framgångsrik PPC-annonseringsmetod och fungerar för nästan alla typer av företag. Google Ads levererar mätbar avkastning. Men om du aldrig har använt Google Ads tidigare och undrar om det är lönsamt, här är några anledningar till att Google Ads kan förbättra din affärsstrategi avsevärt:
- Nå människor när de letar efter dig.
- Google Ads är mycket skalbart.
- Flexibelt med utrymme för konkurrens.
- Google Ads är snabbare och rankas bättre än SEO.
- Google Ads format kan vara mer engagerande.
- Google Ads har hög omvandlingsfrekvens mellan PPC-plattformar.
- Mål baserat på geografi.
- Skicka människor till specifika målsidor.
Hur mycket ska ett företag spendera på Google Ads?
Man kan tro att annonsutgifter investeras i AdWords, men egentligen spenderar du pengar på mini-marknader i Google Ads. Till exempel kommer var och en av dina sökordsgrupper med sin uppsättning priser och faktorer att tänka på. Google Ads kan användas av både små och stora företag. Skillnaden är dock möjligheten att konkurrera om dyra sökord. Oroa dig inte, GINX media har erfarenhet och lösningar för att nå en smal och riktad publik som omvandlas till försäljning.
Eftersom Google Ads är en auktionswebbplats för sökord, beror det på kostnaden för de sökord du vill bjuda på att hitta en adekvat budget. Om många annonsörer bjuder högt på ett visst sökord blir budet för det här sökordet högre än andra, vilket ökar din budget. Detta kommer att variera vilt beroende på bransch.
Ju bättre utrustad du är för att bygga och optimera Google Ads-kampanjer, desto högre bör din startbudget vara. Om du börjar med ditt företag för första gången och aldrig har använt Google Ads förut, bör du välja en låg budget som fortfarande gör att du kan vara konkurrenskraftig. Om du har haft lite erfarenhet av AdWords, överväg en högre budget.
Innan någon av våra SEO-älskande läsare kommer upp i armarna, låt mig inleda detta genom att säga att vi inte förespråkar att du gör PPC för att undvika andra marknadsföringsaktiviteter. Som alltid rekommenderar vi en sund balans mellan marknadsföringskanaler, inklusive organisk sökning. Hur du fördelar din marknadsföringsbudget beror på vilka kanaler som visar sig vara mest effektiva för ditt företag.
7 steg guide till Google-annonser
Vi definierade några skäl för att använda google-annonser och logiken bakom. Vi jämförde också Google-annonser med andra betal-per-klick-strategier och fann att det är det bästa valet mellan andra sökmotorer och sociala nätverk. Nu är det dags att definiera några av de viktigaste stegen för att utveckla annonskampanjer på Google-plattformen och några inflytelserika element i strategisk positionering för bästa möjliga resultat. GINX media klassificerar följande steg som mycket inflytelserika:
- Definiera ditt objektiva resultat från Google-annonser.
- läs mer om grundläggande inställningar och hämtare för att ställa in och / eller aktivera innan du börjar.
- Känn dina konkurrens- och budbegränsningar. Utveckla konkurrensstrategier på smarta sätt.
- Definiera för din budget baserad på en daglig, veckovis och månadsbasis enligt milstolpar och hålla reda på resultaten.
- Bestäm din målgrupp och ditt strategiska resonemang i förväg. Bygga baserat på en mycket målinriktad bedömning.
- Skapa flera smarta kampanjer som automatiserar timmar på dygnet, plats och andra hämtare.
- Håll koll på dina kampanjstrategier och övervaka dagligen för eventuella förbättringar.
Slutligen rekommenderar vi dig att hålla reda på alla nya trender och verktyg som kan användas för att bättre förbättra din kampanj på något sätt. Google är en plattform som ständigt utvecklas och många nya verktyg kan förbättra dina omvandlingar och göra ditt liv enklare. Det rekommenderas därför att du håller reda på sådana trender.