YouTube annonsering
Den mest populära plattformen för videodelning och streaming som ger en kostnadseffektiv lösning. YouTube annonsering är mycket riktad med en betalning per klick-policy. Slutligen, med tanke på att metoden som används i videoannonsering, finns det en möjlighet att djupt kommunicera information och förmedla dolda meddelanden.
YouTube strategie.
GINX media erbjuder ett team av kreativa med erfarenhet av att utveckla unika lösningar. Dessutom erbjuder vi våra tjänster i dataanalys för att förbättra din kampanj. Slutligen konsulterar vårt teamkunderna för att arbeta mot en gemensam vision och utveckla ett visst budskap.
KREATIVT INNEHÅLL
Vi har arbetat med några intressanta projekt för olika organisationer. Vi utvecklar strategiskt på en vision som är anpassad till affärsinriktningen och ger kunden engagerande innehåll. Ta reda på mer om vårt arbete på Instagram.
Är YouTube-reklam effektiv?
På det hela taget är YouTube-reklam prisvärd och erbjuder en rad fördelar jämfört med andra plattformar som Google och Facebook. Här är bara några av dessa fördelar:
-YouTube-marknadsföring är mer ekonomiskt.
-Du har många alternativ för målgruppsinriktning.
-Videor ger tittarna en starkare känsla av anslutning, vilket främjar fortsatt engagemang för varumärket.
-På videor är det mer sannolikt att människor lämnar kommentarer.
-Den bästa konverteringsgraden finns på video.
-YouTube har integrerade analyser (det gör även Facebook och Google).
-Du kan få kontakt med fler människor.
-Dina YouTube-annonser kan lätt ändras, inklusive betalningsmetod och budget.
Varför youtube-annonsering är viktigt?
Möjligheten att annonsera på YouTube medan en person tittar på eller söker efter videor och endast betala när personen visar intresse gör att annonsörer kan förbättra sin marknadsföringspotential.
En relevant, engagerad publik kan nås med dina videoannonser genom att använda YouTube-reklam. YouTube-annonser fungerar enligt principen pay-per-click (PPC) till skillnad från TV-annonser, vilket gör dem till ett bättre val för småföretag eftersom de bara behöver betala när en användare interagerar med annonsen (genom att klicka på en banner eller en CTA-överlay). I allmänhet är YouTube värdefullt.
Hur youtube-reklam fungerar?
Du kan få en del av de pengar som genereras av de annonser som visas på dina videor när du aktiverar kanalmonetarisering. AdSense-auktionen, Google Ad Manager och andra YouTube-säljkällor används för att visa annonser. Annonserna kanske inte visas direkt om du aktiverar monetarisering.
Din videos annonser väljs automatiskt ut beroende på faktorer som metadata och om den har annonsörsvänligt innehåll eller inte.
För intresset av YouTube-annonsering å andra sidan. Sex olika annonsstilar finns nu tillgängliga på YouTube, och användarna är alltmer vana vid att se annonser när de tittar på videor.
-Visningsannonser
-Overlay-annonser
-Videoannonser som går att hoppa över
-Videoannonser som inte går att hoppa över
Vilka youtube-annonser betalar mest?
Den här frågan är svår att besvara eftersom resultatet av varje YouTube-annonseringsstil har olika effekter på din verksamhet. Detta beror på de stora skillnaderna i pris, innehållsleverans, kommunikationsmöjligheter och det övergripande önskade resultatet. Det är lättare att beskriva nyttan av varje typ av annonsering. Nedan följer fördelarna med var och en av dem:
-Fördelen med displayannonser är att de inte stör människor som tittar på din video. Dessutom har dessa annonser en låg kostnad, och även om du inte kommer att tjäna några pengar med den här formen av annonser från visningar på mobila enheter, kan det vara en passiv lågkostnadsnytta för din marknadsföringsstrategi.
-I likhet med displayannonser är overlay-annonser mindre påträngande, men deras intäktspotential begränsas likaså av tittarnas klickning. Dessutom visas overlay-annonser endast på datorer, så om du ser dem på andra enheter kan du inte tjäna pengar på dem.
-En av de annonstyper som YouTube-konsumenter är mest vana vid är videoreklam som kan hoppa över. Annonsen kan visas före, efter eller under vilken del av videon som helst. Den mest populära typen av YouTube-annons är en annons som är kompatibel med alla enheter. Den här typen av annonsering ger ett högre engagemang hos din publik och främjar ditt varumärke bättre. Dessutom kompenseras denna annons inte förrän användaren klickar på den för att besöka din webbplats, interagerar med den eller tittar på den i mer än 30 sekunder.
-Videoannonser som inte går att hoppa över är minst 15 sekunder långa och tvingar tittaren att titta på hela annonsen innan han eller hon går vidare till huvudinnehållet. Detta kommer att generera en ännu högre nivå av varumärkeskännedom, men dessa annonser är dyrare och kan bli en stor belastning för din budget med tanke på att varje enskild annonsvisning är betald.
Vad kostar youtube-reklam?
Kostnaden för YouTube-annonser påverkas av ett antal variabler, bland annat kampanjmål, målgruppsinriktning och tittartid. YouTube-annonsering kostar dock ofta mellan 0,10 och 0,30 dollar per visning eller åtgärd, med en daglig budget på 10 dollar. Detta innebär att du betalar mellan 0,10 och 0,30 dollar för varje gång någon läser din annons eller interagerar med den, till exempel genom att klicka på en uppmaning till handling.
Vem ska jag lita på när det gäller mina YouTube-kampanjer?
För att deras annonser ska visas på ett visst innehåll köper annonsörer annonser från dessa partners. Därför kan annonser som säljs av partner visas även på filmer som YouTube anser vara ”olämpliga för de flesta marknadsförare”. Dessa partners arbetar direkt med annonsörerna och tar fullt ansvar för annonsplaceringen. Vi på Ginx Media tar ansvar för att leverera värde till ditt företag. Vi har kunskapen för att driva höga nivåer av engagemang.